Wyspa Literacka dla dzieci

  • dla kogo: dzieci klas III, IV, V
  • kiedy: środy, 16:30-18:00
  • limit osób: 12
  • opłata stała: 60 zł
  • prowadzący: Urszula Ewertowska

Urszula Ewertowska – konsultant ds. edukacji wczesnoszkolnej w PCEiK   w Oleśnicy.  Wykładowca akademicki.  Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji. Pasjonatka Teorii Inteligencji Wielorakich, oceniania kształtującego i neurodydaktyki. Pedagog  twórczości. Autorka książek dla dzieci i młodzieży  – Moja wyspa Bali, Moja wyspa Sagesse, DoliBar.  Autorka wielu publikacji o tematyce pedagogicznej. Certyfikowany coach motywacyjny. Miłośniczka czytania książek .

Cele zajęć:

  • Propagowanie kultury języka polskiego;
  • Kształcenie mówionego i pisanego języka dzieci podczas różnorodnych ćwiczeń;
  • Uwrażliwianie na bogactwo i piękno ojczystego języka;
  • Zapoznanie uczniów z różnorodnymi źródłami słownikowymi, poprawnym schematem językowym, sposobami konstruowania wypowiedzi;
  • Rozwijanie umiejętności samodzielnego tworzenia tekstów literackich, swobodnej twórczości pozwalającej na wszechstronny rozwój dziecka;
  • Pobudzanie samodzielności i aktywności młodego człowieka w zdobywaniu kolejnych umiejętności;
  • Doskonalenie pamięci, zdolności kojarzenia, umiejętności skupienia uwagi na rzeczach i osobach;
  • Kształcenie umiejętności przedstawiania przeżyć, uczuć, zdarzeń i treści literackich;
  • Pomoc w budowaniu pozytywnego obrazu własnego ,,ja”.

Podczas warsztatów uczestnicy będą:

  • dyskutować na temat literatury dawnej i współczesnej, polskiej i obcej,
  • analizować utwory poetyckie lub fragmenty prozy,
  • ustnie i pisemnie dokonywać recenzji utworów,
  • tworzyć własny tekst literacki (poezja, proza),
  • wypowiadać się rzeczowo na temat przeczytanej książki, obejrzanej sztuki teatralnej, filmu oraz wybranej reprodukcji malarskiej i rzeźby,
  • poszerzać wiedzę o treści ponadprogramowe w stosunku do realizowanego materiału nauczania języka polskiego.
  • przygotowywać się do świadomego, wartościującego i krytycznego odbioru kultury,
  • doskonalić umiejętności sprawnego posługiwania się słowem pisanym i mówionym,
  • uczestniczyć w spotkaniach z ludźmi kultury,
  • usprawniać umiejętności samodzielnego korzystania z różnych źródeł informacji, selekcjonowania ich i wykorzystywania w różnych sytuacjach komunikacyjnych,
  • kształcić zdolności organizowania własnego warsztatu pracy.

FORMULARZ