Wyspa Literacka dla dzieci
- dla kogo: dzieci klas III, IV, V
- kiedy: środy, 16:30-18:00
- limit osób: 12
- opłata stała: 60 zł
- prowadzący: Urszula Ewertowska
Urszula Ewertowska – konsultant ds. edukacji wczesnoszkolnej w PCEiK w Oleśnicy. Wykładowca akademicki. Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji. Pasjonatka Teorii Inteligencji Wielorakich, oceniania kształtującego i neurodydaktyki. Pedagog twórczości. Autorka książek dla dzieci i młodzieży – Moja wyspa Bali, Moja wyspa Sagesse, DoliBar. Autorka wielu publikacji o tematyce pedagogicznej. Certyfikowany coach motywacyjny. Miłośniczka czytania książek .
Cele zajęć:
- Propagowanie kultury języka polskiego;
- Kształcenie mówionego i pisanego języka dzieci podczas różnorodnych ćwiczeń;
- Uwrażliwianie na bogactwo i piękno ojczystego języka;
- Zapoznanie uczniów z różnorodnymi źródłami słownikowymi, poprawnym schematem językowym, sposobami konstruowania wypowiedzi;
- Rozwijanie umiejętności samodzielnego tworzenia tekstów literackich, swobodnej twórczości pozwalającej na wszechstronny rozwój dziecka;
- Pobudzanie samodzielności i aktywności młodego człowieka w zdobywaniu kolejnych umiejętności;
- Doskonalenie pamięci, zdolności kojarzenia, umiejętności skupienia uwagi na rzeczach i osobach;
- Kształcenie umiejętności przedstawiania przeżyć, uczuć, zdarzeń i treści literackich;
- Pomoc w budowaniu pozytywnego obrazu własnego ,,ja”.
Podczas warsztatów uczestnicy będą:
- dyskutować na temat literatury dawnej i współczesnej, polskiej i obcej,
- analizować utwory poetyckie lub fragmenty prozy,
- ustnie i pisemnie dokonywać recenzji utworów,
- tworzyć własny tekst literacki (poezja, proza),
- wypowiadać się rzeczowo na temat przeczytanej książki, obejrzanej sztuki teatralnej, filmu oraz wybranej reprodukcji malarskiej i rzeźby,
- poszerzać wiedzę o treści ponadprogramowe w stosunku do realizowanego materiału nauczania języka polskiego.
- przygotowywać się do świadomego, wartościującego i krytycznego odbioru kultury,
- doskonalić umiejętności sprawnego posługiwania się słowem pisanym i mówionym,
- uczestniczyć w spotkaniach z ludźmi kultury,
- usprawniać umiejętności samodzielnego korzystania z różnych źródeł informacji, selekcjonowania ich i wykorzystywania w różnych sytuacjach komunikacyjnych,
- kształcić zdolności organizowania własnego warsztatu pracy.
FORMULARZ
Błąd: Brak formularza kontaktowego.